Picture of רויטל רייך

רויטל רייך

אדריכלות ועיצוב פנים

אדריכלות בתים פרטיים

 

אדריכלות בתים פרטיים – ההבדל בין בית בודד לדו משפחתי

אדריכלות בתים פרטיים שמה דגש על תכנון אדריכלי (פונקציונלי ועיצובי גם יחד) של בית פרטי, כאשר המשמעות לכך, בשונה כמובן מתכנון של מבנה מגורים בין מספר קומות, היא שמדובר על מגרש שבו חיה משפחה אחת במבנה אחד (בודד או צמוד) שלה צרכים ייחודיים הם כקבוצה והן כבודדים.

כאשר המתכנן מתרגם את צרכי המשפחה ואת חלומם העיצובי לבית החדש, הוא נדרש כמובן להתייחס לשטח המגרש הנתון ולסביבתו, אשר משפיעים כמובן על התכנון.

ישנה התייחסות שונה לתכנון בית פרטי בודד ולתכנון בית פרטי דו משפחתי.

הדבר בא לידי ביטוי במספר מישורים ומגבלות בהתאם לסוג הנכס המתוכנן, למשל, התייחסות למספר החזיתות וכיווני האוויר של הבית (4 בבית בודד ובין 2 ל-3 בבית דו משפחתי), לתכנון הגינה, שימת דגש מיוחדת לנושא הבידוד האקוסטי בבית דו משפחתי (לצמצום הרעשים בקירות המשותפים), לחוקי הבנייה המקומיים אשר ייתכן ומחייבים חזיתות אחידות, או התייחסות תכנונית לעיצוב חזית  תואמת למצב הקיים (כאשר שוב, מדובר בבית דו משפחתי) וכו'.

כל אלה ועוד מצריכים ניסיון וידע מקצועי, יצירתיות, הכרות עם החוקים והכללים המקומיים וכמובן הבנה טובה של צרכי הלקוחות והחזון שלהם לבית חדש.

מהי אדריכלות בתים פרטיים בהתאמה לצרכים?

כמעט בליבו של אחד מאיתנו מצוי חלום הבית הפרטי, הבית שלנו… ותקופת הקורונה רק חידדה את הצורך בבית עם חצר בו אפשר לשהות ימים ארוכים ולייצר תעסוקה לכולם.

אמנם, בישראל של ימינו, החלום הזה הוא מעט בעייתי, בעיקר בשל העלויות הגבוהות הכרוכות בכל אחד מהשלבים בפרויקט, אולם, כמו כל "חלום" אחר, ישנם רבים מאיתנו שיצליחו להגשים אותו, בעוד שאצל אחרים, החלום יישאר, אך ורק, בגדר "חלום".

בפני המחליטים כי ברצונם לגור בבית פרטי, עומדות שתי אפשרויות – לרכוש בית פרטי קיים, או, לחילופין, לבנות בית פרטי משלהם, כשלכל אחת מהאופציות יתרונות וחסרונות משלה.

בנייתו של בית פרטי חדש מצריכה את התכנון המקצועי המתאים – אדריכלות בתים פרטיים, וכמובן, גם את בעל המקצוע המנוסה, שייקח על עצמו את הצד המקצועי של הפרויקט המלהיב והמורכב בזה.

אדריכלות בתים פרטיים – במה היא שונה מתחומי האדריכלות האחרים?

כידוע, "אדריכלות" היא תחום נרחב למדי, ואם מדברים על אדריכלות הנוגעת למבנים (ולא על אדריכלות נוף או גנים, למשל), כל אחד מסוגי המבנים הקיימים – בנייני מגורים, מבני תעשיה, בנייני משרדים וכיו"ב, דורש, בצד ההתמחות הפרטנית בחלוקת חללי המבנה על פי ייעודו, גם התמחות בכל מה שנלווה לבניית המבנה הספציפי שאותו מתכנן האדריכל. 

כתוצאה מכך, אדריכלות בתים פרטיים, לדוגמה, תשלב בין רצונותיהם וצרכיהם של בעלי הבית הפרטי, לבין חוקי העזר העירוניים, תכתיבי חזות העיר וגורמים נוספים, שחלקם משותפים למבנים השונים ואילו חלקם – ייחודיים לפרויקטי בניית בית פרטי, ולכן, אדריכלות בתים פרטיים היא תחום ההתמחות הספציפי הנדרש מאיש המקצוע המתכנן אותם.

כימיה – לא פחות חשובה

חלק עיקרי בתכנון בית פרטי היא העבודה המשותפת והצמודה של האדריכל המתכנן עם האנשים שעתידים להתגורר בבית. 

למעשה, מדובר במערכת יחסים מקצועית, שבה, הלקוחות בעלי הבית פורסים בפני האדריכל המתכן את חלומותיהם, שאיפותיו, מאווייהם וצרכיהם, והוא, באמצעות הדימיון, היצירתיות שלו וכישוריו האדריכליים, מניח אותם על הנייר ויוצר עבור לקוחותיו את בית חלומותיהם, המקום שלו הם עתידים לקרוא "בית". חוץ מתחום אדריכלות בתים פרטיים, קשה למצוא תחום אדריכלות נוסף, שרובו ככולו עסוק בהגשמת חלומותיהם של אנשים.

רויטל רייך – אדריכלות בתים פרטיים

תכנון אדריכלי של בית פרטי הינו תוצר מדהים של יצירתיות (גם מחוץ לקופסא) ויצירה, המשולבים באתגר הלא פשוט בכלל לעמוד ביעד, במסגרת התקציב והזמן המוגדר. באמצעות הקשבה לצרכים ושיתוף פעולה הדוק עם הלקוח אני מייצרת אדריכלות פונקציונלית מודרנית המותאמת לצרכיו, לסגנון חייו ולחלומותיו של הלקוח, יחד עם תכנון אדריכלי ועיצוב פנים ייחודי ומדויק.

בואו נצ'וטט
1
אשמח לשוחח איתך
Scan the code
הי,
שמי רויטל ממשרד אדריכלות ועיצוב פנים, רויטל רייך.
נא לציין את נושא הפנייה ולהשאיר שם וטלפון על מנת שאוכל לחזור בהקדם, תודה :)