מדוע פרויקטי בנייה נכשלים
Picture of רויטל רייך

רויטל רייך

אדריכלות ועיצוב פנים

מדוע פרוייקטי שיפוץ ובניה נכשלים?

פרויקט שיפוץ ובנייה הוא תהליך ארוך, הדורש השקעה רבה: כלכלית, לוגיסטית ואף רגשית. אנשים הנכנסים לתהליך של שיפוץ גדול מדווחים על זעזועים לא קטנים בשגרת החיים המשפחתית והזוגית. 

חוסר הנוחות לחיות בבית שעובדים בו, התמודדות עם בעלי מקצוע, התמודדות עם שינויים ועיכובים, לחצים כספיים וכו' … כל אלו מתערבבים במציאות החיים ולעיתים מהסיבות הללו הפרויקט נכשל.  

לכן, אם אתם מתכננים שיפוץ גדול התייחסו לזה כמו אל בניית בית (לעיתים צריך גם לקבל החלטה בנוגע לדילמה האם לשפץ או להרוס ולבנות מחדש).

תכנון, תכנון ועוד פעם תכנון. גם ברמת העבודה, גם ברמת התקציב ובטח כאשר מדובר בקשר עם בעלי מקצוע.  כך תמזערו את ההפתעות ותקטינו באופן משמעותי את הסיכון.

תכנון : פרויקט שיפוץ ובנייה צריך להיות מתוכנן בקפידה

אחת הסיבות המובילות לכישלון של פרויקט שיפוץ ובנייה, הוא שהוא התבצע ללא תכנון מקדים הולם

חשוב לזכור כי פרויקט שיפוץ ובנייה הוא מורכב ובחלק גדול מהמקרים מתרחשים בו שינויים תוך כדי תנועה, גם שינויים בחללים שכבר השקיעו בתכנון שלהם וכעת יש צורך לבחון את הכל מחדש. 

לכן, נסו לתכנן עם כמה שפחות הפתעות והישארו גמישים גם לגבי התכנון. חשבו היטב מה מאפיין כל חלל בפרויקט השיפוץ ובנייה שלכם והשאירו טולרנס לשינויים. אם ביצעתם את התכנון לבד היעזרו באנשי מקצוע שיבדקו עבורכם את היתכנות הפרויקט.

הכינו תקציב עבור פרויקט שיפוץ ובנייה

פרויקט בנייה או שיפוץ שאינו מתוקצב בצורה נכונה, עלול לעצור את העבודה ולגרום להפסקת כל הפרוייקט. 

בחלק מהמקרים, זה נובע משום שנערכים עם תקציב נמוך מדי וכשמתגלים אתגרים חדשים במהלך השיפוץ, אין דרך לממן אותם. 

לכן, אם אתם מחליטים לצאת לדרך עם פרויקט שיפוץ ובנייה, ודאו כי יש לכם די תקציב כדי להוציא אותו אל הפועל. בנוסף, כדאי לשמור רזרבות של כסף מעבר לתקציב המקסימלי. 

כך שום אתגר לא יתפוס אתכם לא מוכנים ובמקרה הצורך, תוכלו לממן את כל ההיבטים של פרויקט שיפוץ ובנייה ולסיים אותו בהצלחה, גם אם הוא עלה יותר ממה שתכננתם.

בחרו רק אנשי מקצוע אמינים עבור כל פרויקט שיפוץ ובנייה

למרבה הצער, אחת הסיבות העיקריות לכישלון של פרויקט שיפוץ ובנייה, טמונה ברמת אנשי המקצוע והקבלנים המבצעים את הפרויקט. 

כמו כולם, בוודאי גם אתם שמעתם סיפורים מסמרי שיער על פרויקטים שהופסקו באמצע בשל התנהגות קלוקלת של הקבלן ואנשי המקצוע.

כדי להימנע מכך, היעזרו רק בקבלנים מומחים ואמינים, עליהם קיבלתם המלצה ממי שכבר ביצע דרכם פרויקט שיפוץ ובניה וגם אז, אל תסתפקו בסיכום בעל פה. חתמו חוזה עם תשלום מדורג על פי התקדמות העבודה בביתכם.

רויטל רייך – אדריכלות ועיצוב פנים

בין אם החלטתם לשפץ או לבנות מחדש אתם חייבים לדעת לבחור את האדריכל/ית שלכם בקפידה, ולדעת שאתם משדרים בדיוק על אותו גל.  

אז נעים מאוד, שמי רויטל רייך ויחד אתכם נייצר אדריכלות פונקציונלית מודרנית המותאמת לצרכיכם, סגנון חייכם וכמובן התקציב שלכם – תכנון אדריכלי ועיצוב פנים ייחודי ומדויק לכל אחת מפינות הבית.

נבחר יחד את הקונספט, את רמת התכנון, עיצוב הפנים וחומרי הגמר. 

הניסיון העשיר בתכנון ועיצוב בתים שאני מביאה עימי, ההקשבה והקשר עם הלקוח מאפשרים לי ליצור בית מעוצב ומתוכנן בקפידה המשרה שלווה ונוחות אופטימליים.

בואו נצ'וטט
1
אשמח לשוחח איתך
Scan the code
הי,
שמי רויטל ממשרד אדריכלות ועיצוב פנים, רויטל רייך.
נא לציין את נושא הפנייה ולהשאיר שם וטלפון על מנת שאוכל לחזור בהקדם, תודה :)