תכנון אדריכלי ומעורבות הלקוח
Picture of רויטל רייך

רויטל רייך

אדריכלות ועיצוב פנים

דגשי תכנון בית פרטי

תכנון בית פרטי

ניתן לומר שבית צמוד קרקע גדול ומרווח הוא החלום הישראלי ותקופת הקורונה לימדה אותנו שהמרחב האישי שלנו הוא הדבר החשוב ביותר ותקופת הפוסט קורונה שהעבירה חלק גדול מהאוכלוסייה לעבוד מהבית אפילו חידדה את הנושא וכאשר אנו מתכננים לשפר דיור או לשדרג את הקיים יש חשיבות רבה בתכנון מקדים הנקרא גם תכנון בית פרטי.

פרויקט בניית בית פרטי (שהוא בית חלומותיכם) זה דבר מורכב, המחייב תכנית סדורה ומעורבות של אנשי מקצוע רבים. על מנת להקפיד על תהליך תכנוני איכותי ונכון יש לשכור אדריכל/ית שילוו אותנו בכל שלבי הבנייה וחשוב כמובן שהאדריכל.ית הנבחרים יהיו בעלי ניסיון רב באדריכלות בתים פרטיים. בשורות הבאות נדגיש כמה אספקטים של תכנון בית פרטי, שראוי וכדאי להכיר.

עיצוב בתים פרטיים מבחוץ

בית החלומות הוא לא רק בית המעוצב היטב, אלא גם בית המתוכנן בדיוק על פי הצרכים שלכם. כי מה שצריכה משפחה אחת שונה לגמרי ממה שצריכה משפחה אחרת. לאורך תהליך תכנון בית פרטי, צריך לוודא כי האדריכל או האדריכלית מבינים בדיוק מהו הטעם והסגנון המועדפים על לקוחותיהם ועל כן חשוב גם להיות מעורבים ולבצע פגישות סטאטוס. 

העיצוב החיצוני של הבית, החשוב לא פחות מעיצוב הפנים, צריך להיות מבוסס על תכנון פונקציונלי, אך במיוחד תואם את האופי המיוחד הרצוי למזמיני העבודה. העיצוב החיצוני צריך להיות בהלימה עם עיצוב הפנים, תוך התייחסות לחלל, לאלמנטים בסביבה ולאווירה שרוצים לייצר.

עיצוב בתים פרטיים בסגנון מודרני

אחד מסגנונות העיצוב העדכניים ביותר הינו העיצוב המודרני. תכנון בית פרטי לצד עיצוב הבית בסגנון מודרני, מתבסס במידה רבה על שימוש מוגבר בקווים נקיים וישרים. אדריכלים רבים מגדירים את הסגנון המודרני כבעל אופי מינימליסטי אך יחד עם זאת שובה את העין. המינימליזם ניכר בפחות שבירת מסגרות ושימוש מושכל בצבע אחד בחלל נתון.

הסגנון המודרני מאופיין בחיבור חזק בין הפנים לבין החוץ. לעיתים קרובות החלונות יהיו גדולים על מנת להכניס הרבה אור טבעי. מבחוץ, שולט מאוד צבע לבן או בהיר אחר, לעיתים אפרפר. בסגנון המודרני, מקובל מאוד לייצר חלל פנים גדול ומרווח, עם תקרות גבוהות וגגות שטוחים. 

גגות הרעפים מפנים לעיתים את מקומם (או משתלבים) בתקרה ישרה המתחברת בהרמוניה עם עיצוב הבית כולו. יש לשים לב כי עיצוב מודרני איננו בשום פנים ואופן סגנון בעל אופי זול. העיצוב המינימליסטי יכול לשאוף ליוקרה ודיוק בכל הפרטים הקטנים.  

תכנון בית פרטי – טיפים מועילים

לקראת תהליך תכנון בית פרטי, תוכלו להיעזר בכמה טיפים מוצלחים:

  1. בדיקת תקציב – העריכו כמה תרצו או תוכלו להשקיע בבניית הבית, תכנונו ועיצובו. אם יש צורך במשכנתא, כדאי לבדוק מראש מהו הסכום שתוכלו לקבל.
  2. הביאו בחשבון שלוקח זמן להוציא היתרי בניה. מקובל להיעזר בכך באנשי מקצוע.
  3. הכנת תוכנית בניה בליווי אדריכל לשביעות רצונכם, תסייע להוצאת היתר בניה כחוק.
  4. החליטו האם תרצו להיעזר בקבלן מפתח או לשכור קבלנים נפרדים (למשל קבלת שלד, קבלן עבודות גמר וכדומה).

רויטל רייך – אדריכלות מודרנית בירושלים

הי. שמי רויטל רייך ואני אדריכלית ומעצבת פנים, בעלת משרד אדריכלות ועיצוב פנים באזור ירושלים והסביבה, מלווה ומתכננת פרויקטי בתים פרטיים, דירות, משרדים ובתי עסק, מזה 20 שנה. 

אני מאמינה, שבית הינו מקדש פרטי עבור כל אדם! מתוך כך אני מייצרת אדריכלות בתים פונקציונלית ומודרנית המותאמת לצרכיו, לסגנון חייו ולחלומותיו של הלקוח – תכנון אדריכלי ועיצוב פנים ייחודי ומדויק לכל אחד מלקוחותיי. אשמח להיפגש איתכם.

בואו נצ'וטט
1
אשמח לשוחח איתך
Scan the code
הי,
שמי רויטל ממשרד אדריכלות ועיצוב פנים, רויטל רייך.
נא לציין את נושא הפנייה ולהשאיר שם וטלפון על מנת שאוכל לחזור בהקדם, תודה :)